2013. február 16., szombat

Mini ricottás, spenótos muffin-Mini spinach,ricotta muffins

Ma elkészítettem első ricottás, spenótos falatkáimat, mini muffin sütőben.
Pinteresten találtam a receptet, amin picit módosítottam, az eredmény nagyon fincsi lett és nagyon hamar el is fogyott.
Íme az eredeti:
mini ricotta spinach bites
Hozzávalók( nekem 16db lett belőle):
- 250gramm ricotta
- 15-20 dkg spenót
- 2db tojás
- 1 kis fej hagyma
- 2 gerezd fokhagyma/ 1 teáskanál fokhagyma krém
- kevés só
- kb 10 dkg sajt- az eredeti recept mozzarellát és parmezánt ír, én cheddar sajtot használtam

A spenótról levágtam a kis szárakat, a hagymát apró kockákra vágtam.


Először a hagymát üvegesre pirítottam, majd 2-3 percre hozzádobtam a spenótot, ami  jól összeesik.

 
Egy nagy tálban összekevertem a ricottát, a 2db tojást, a fokhagyma krémet, meg egy kevés sajtot. 


A spenótot hagytam kicsit kihűlni, majd belekevertem azt is a ricottás masszába.



 Ha mindez megvan, előmelegíthetjük a sütőt, amíg belekanalazzuk a masszánkat a muffin sütőbe, én sajtot hagytam a tetejére is, hogy ropogós legyen a végeredmény. 


Ha készen vagyunk, mehet a sütőbe 20-25 percre, figyeljük közben, hogy ne égjen meg a teteje.
A végeredmény magáért beszél, kb 10 perc alatt elfogyott, ez a  recept újra és újra elő fog kerülni a konyhánkban, az biztos.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése