2012. március 18., vasárnap

Csináld magad?De mivel?

A mai világban sok embernek nincs ideje, pénze beszerezni mindent egy-egy kreatív ötlet megvalósítására. Néha felesleges is szerszámokat, speciális ragasztókat, nagy mennyiségű dolgokat  beszerezni, amiből egyszer használunk, aztán áll a polcon. Vannak azonban alap dolgok, amiket kreatívan lehet használni sokmindenre, ezért ha okosan állítjuk össze a készletünket, akkor viszonylag kis költségvetésből gazdálkodva is jó kis készletünk lehet.
Rendszerezési ötletek itt

Az egyik legsokoldalúbban használható eszköz a ragasztópisztoly. Már kb 1000 Ft-tól lehet kapni, időnként kell egy adag ragasztó bele, én javaslom, hogy ne hobby boltban vegyük darabonként, netről rendelve akár fele áron megússzuk ha hajlandóak vagyunk 10-20 darab ragasztórúdra egyszerre beruházni.

A következő a jó olló. Ha jó ollónk van,akkor évekig használhatjuk anélkül, hogy elkopna az éle. Nekem egy Fiskars van, ami már jó régen megvan és mindenféle anyagnak kiteszem az élét. Ez kb 1000-1500 Ft-os tétel. Persze jó ha van egy nagyméretű ollónk is,de kezdetnek teljesen megfelel ez is.

Aztán a ragasztópisztolyon kívül, jó ha van egy általános ragasztónk, nekem UHU van, szuperül ragaszt papírt, anyagot( filc anyagot sajna nem,csak egyéb anyagokat), gumilapot, műanyagot. Nekem nagyon bevált, gyerekekkel is jó használni, mert könnyű lemosni róluk. Praktikus a kupakja is, stiftként is használható, ha tekerünk rajta egyet.

Varrogatós ötletekhez tűje szerintem mindenkinek van otthon( meg általában legalább pár színű cérna készlet), de ha nincs, minimális összeg beszerezni párat.

Szerintem sokaknak van otthon kis gyűjteményük, amit szintén fel lehet használni, csomagoló anyagok, szalagok, gombok, gyöngyök, szalvéták, drót, damil, stb. Ezeket is mind be lehet fogni a kreatívkodásba.

Ha valaki inkább lakás dekorációkat, használati tárgyakat szeret készíteni, átalakítani, annak a jó minőségű temperát ajánlom még, mivel le lehet lakkozni, szinte bármihez megfelel. 

A teljesség igénye nélkül gyűjtöttem ezeket össze, persze attól is függ milyen technikákat használunk, de alapnak tényleg nem kell hatalmas készlet(persze ha szenvedélyünkké válik az alkotás, akkor hamar gyűlnek az apróságok..).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése