2012. március 3., szombat

Varrj filc hajpántot!- Sew felt headband

Ismét felfedeztem néhány nagyszerű külföldi blogot, ott találtam ezt az egyszerű, filcből készült ötletet.
Tudom, már megint filc, de én nagyon szeretem :)

Megint csak követni kell a képeket, angol tudás nélkül is könnyen érthető, szerintem ez egy nagyszerű tutorial, átlátható, pontos, részletes.






Amire szükség lesz:
- filc
- tű
- hímzőfonal
- olló
- és egy kis türelem a varráshoz



Ha kivágtunk 3 egyre növekvő kör alapot, akkor a legfelső közepére rajzoljunk egy pici kör, ezt a kis kört fogjuk körbe varrogatni.






Természetesen a varrást hátulról kezdjük.










Csinálunk egy kis hurkot,









majd a hurok felső részénél szúrjunk vissza.










A hurok felett közvetlenül újra visszaszúrunk, rögzítve a kis szirmot a filchez.








Ha ezt a kis rajzolt körünk mentén végigcsináljuk, megkapjuk ez a virág mintát.









Majd jöhet a következő szál, végére természetesen csomó kell.









Kezdjük minden 2 szirom közé, ugyanilyen hurkokat varrni.









Itt két szít használ a készítő, így minden második szirompár közé varr hurkot, ha egy színnel dolgozunk, akkor minden szirompár közé varrjunk hurkot.







Itt már kész van a másik szín is.










A két nagyobb filc korong szélét végigölthetjük, de ez akár el is hagyható, kinek hogy tetszik jobban. Ha kihagyjuk, akkor a három filc korongot előzetesen ragasszuk össze egy-egy pötty ragasztóvak a közepükön.








 Ha készen vagyunk, vágjuk még egyet a legnagyobb körből, ami a hátulja lesz a díszünknek. Ragaszthatjuk, vagy összeölthetjük, közé pedig szalagot, gumiszalagot, csatot vagy hajpántot tehetünk. Én ragasztópisztolyt szoktam az ilyen műveletekhez használni, mert pontosan tudom illeszteni a filcet és villámgyors is.
És készen vagyunk! Színek és a körök mérete mindenki fantáziájára van bízva, alkotásra fel!

Sew craft create blog

2 megjegyzés:

  1. Én ezeknek örülök a legjobban, amikor lépésről lépésre megmutatsz valamit, hogyan kell elkészíteni. Ha lehet kívánni, én szívesen olvasnék néhány tippet, hogyan és milyen fülbevalókat tudnék itthon csinálni! :)

    VálaszTörlés